Historia
Neuhaus- Historia
1857
Początek historii…
Jean Neuhaus przeprowadza się do Brukselii i otwiera aptekę w prestiżowej Galerie de la Reine. Tam otacza leki czekoladą, aby były łatwiej przyswajalne.
1912
Wynalezienie “pralinki”
Jean Neuhaus Jr. rozszerza pomysł dziadka, zastępując lekarstwo słodkim nadzieniem, tworząc w ten sposób pierwszą nadziewaną czekoladkę. Swój wynalazek nazywa „pralinką”, która staje się natychmiastowym sukcesem!
1915
“Ballotin”
Louise Agostini, żona Jean Neuhaus, projektuje eleganckie pudełko, w którym czekoladki atrakcyjnie się prezentują. To opakowanie, zwane „ballotin”, zmienia czekoladę w elegancki podarunek .
1937
Ponadczasowa klasyka
Powstały czekoladki „Bonbon 13” i „Astrid” i stały się prawdziwymi klasykami wśród produktów Neuhaus. Dziś, prawie 80 lat później, wciąż są wykonane według oryginalnych receptur.
1958
Gwiazdy Światowej Wystawy Expo
Neuhaus wprowadza „Caprice” i „Tentation” podczas Światowej Wystawy w Brukseli. Te wyrafinowane czekoladki wykonane z nugatowego ciasteczka wypełnionego kremem na bazie świeżej śmietany lub genażem i oblane czekoladą Neuhaus, wykonana według specjalnej receptury Neuhaus. Te czekoladki pozostają ikonami Neuhaus do dziś.
1960
Królewskie kreacje
W roku 1959 i 1960, w Belgii obchodzono wesela księcia Alberta z Paolą oraz Króla Baudouin z Fabiolą. Z tej okazji, Neuhaus stworzył 4 nowe czekoladki nazwane królewskimi imionami : „Baudouin„, „Fabiola„, „Albert” i „Paola”.
2000
Wyróżnienie
Neuhaus od wielu lat jest liderem na rynku luksusowych belgijskich pralin dzięki niezrównanej jakość, dzięki czemu otrzymał „Royal Warrant of Appointment”, który jest przyznawany firmą mających wyłączność na dostarczanie produktów na Dwór Królewski.
2004
Nowy styl
Neuhaus ulega transformacji. Butiki otrzymują wspaniały, nowy wygląd z charakterystyczną paletą kolorów: ciepły czerwony koral i elegancki kasztanowy.
Dziś/ Today
Luksusowa belgijska czekolada
Neuhaus jest liderem na rynku wśród ekskluzywnej belgijskiej czekolady. Strategia firmy koncentruje się na międzynarodowym rozwoju, a „chocolatier” ma obecnie ponad 1500 punktów sprzedaży w ponad 50 krajach- teraz również w Polsce. Jest to jedna z niewielu firm produkujących czekoladę wciąż w Belgii.